Kassa in 't Casino! (dag 15) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu Kassa in 't Casino! (dag 15) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

Kassa in 't Casino! (dag 15)

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 28 mei 2014

Na een lange, warme nacht word ik wakker van het grommend geluid van een grizzlybeer. Blijkt gelukkig van mijn snurkende buurvrouw.
We nemen een lekker ontbijt in Marilyn’s Cafe hier in het resort en gaan we aan de wandel. Het is warm, heel warm (rond de 40 graden), gelukkig is het bewolkt en waait het behoorlijk (als een warme föhn), anders was het haast niet te harden geweest. Voor de foto’s is het wat minder, want een helder blauwe lucht met goede zon belichting doet wonderen. Qua drukte valt het mee, als je dat al kunt zeggen van Las Vegas.
We lopen langs de oostkant van de Strip langs verschillende casino resorts zoals Paris, Paris en MGM (7000 kamers) en wippen zo nu en dan ook even ergens naar binnen (lekker koel!). Misschien even voor de duidelijkheid, een resort herbergt niet alleen veel hotelkamers, maar ook een casino met veel gokkasten en –tafels, alsmede shops, restaurants en theaters. Ze zijn voor iedereen toegankelijk, of je er nou wèl of niet overnacht. Hier en daar snuffelen we wat bij de vele souvenirshops en zien heel wat grappige spullen. Fenny wil me trakteren op een paar nieuwe onderbroeken, maar het opschrift (I love to fart), hoe toepasselijk ook, gaat me toch wat te ver (zie foto).
Bij de Tropicana steken we via de voetgangersbrug over naar Excalibur, het sprookjeskasteel met bijna 4000 kamers. Zoals altijd zitten bij en op de voetgangersbruggen weer wat zwervers te bedelen om de meest uiteenlopende redenen: geld voor eten, geld voor voor drugs, enz. De meest idiote die we tegenkwamen was wel een pipo met een stuk karton, waarop stond: ‘Need money for penis enlargement”. Stumper! Wie het kleine niet eert, …….
Bij Excalibur nemen we de monorail naar Mandelay Bay en gaan via de loopbrug door naar Luxor, het resort dat als een enorme piramide is opgezet (4407 kamers). Momenteel hebben ze daar een tentoonstelling van Titanic, met allerlei spullen die ze uit het schip hebben gehaald. In de souvenir shop kun je voor $ 45 zelfs een piepklein, origineel stukje steenkool uit de stookruimte van het schip kopen. Toch maar niet gedaan. In Excalibur nuttigen we even een patatje + frisdrank bij de McDonald en vervolgen onze weg via New York, New York en de Bellagio (3950 kamers), bekend van de prachtige fonteinen. Daar wagen we een gokje bij een one-armed-bandit (gokkast), die werkt met inzetten van 1 dollarcent, net wat voor ons, kniepstuvers! Het geluk is met ons: met een inzet van $ 5 dollar halen we er $ 12,50 weer uit. Kassa!
In Crystals Shopping Center zien we de bling bling auto van Liberace staan. Ook brengen we nog even een bezoek aan Caesar’s Palace (3940 kamers), waar je je in Rome waant. In oppervlakte is dit het grootste casino resort. Sinds 1992 bevindt zich hierin een winkelcentrum, inmiddels een van de duurste winkelcentra in de wereld, zelfs duurder dan de Rodeo Drive in Beverly Hills! Er zijn in totaal 270 winkels waaronder Emporio Armani, Calvin Klein en Dolce & Gabbana. Veel bekende artiesten hebben in Caesars Palace opgetreden, vanavond is Shania Twain aan de beurt (entree vanaf 100 dollar).
Ondertussen is het al weer 17.30 en zijn we dus de hele dag al aan de sjouw. Onze benen en voeten zijn al aardig aan het protesteren en dus lopen we, zo goed en zo kwaad als het gaat, weer terug naar ons eigen resort via Vegas nieuwste attractie: de Lynq, 's werelds grootste High Roller, een enorm reuzenrad, dat zo'n 550 ft (=170m), dus bijna 2 Martinitorens hoog, boven Las Vegas uit torent.
Op onze kamer gauw schoenen uit en onze dorstige kelen gesmeerd. Het is maar goed dat we de appelsap in een gallon (3,78 liter) jerrycan hebben gekocht in plaats van zo’n schieterig 2 liter flesje!
Dörst, dörst!!!!