ADEMBENEMEND LAS VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu ADEMBENEMEND LAS VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

ADEMBENEMEND LAS VEGAS

Door: Fenny

Blijf op de hoogte en volg Jur

25 September 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

ADEMBENEMEND LAS VEGAS
(dinsdag 25-9-2012)

Fenny is voor het eerst in de USA en houdt ook een eigen dagboek bij.
Daarom dit keer hààr indruk van Las Vegas:

Vandaag zijn we met de auto naar de Strip van Las Vegas gereden. Heel stoer en relaxt stuurt Jur over de 14-baans weg door de stad alsof hij er al jaren woont. De auto maar even geparkeerd achter de Luxor in een grote parkeergarage, waar je gratis kunt parkeren. Vanaf daar zijn we weer over de Strip gelopen om alles nog eens heel goed bekijken. Overdag ziet het er weer zo heel anders uit dan in de avond wanneer alle verlichting brandt. En weer sta ik helemaal versteld van alle pracht en praal en hoe groot alles is. Overal is alles super netjes en schoon, dat is wat heel erg opvalt. Overal glimt en blinkt het en dan te bedenken dat er duizenden mensen rondlopen. We hebben weer hele einden gelopen en Jur heeft weer vele mooie foto’s kunnen maken. Er is ook zoveel moois te zien en je wilt overal wel een foto van maken. Overal waar je binnen komt heb je wel een “wauw”-moment en allemaal zo groot en zoveel! Maar waar ik me echt over verbaas zijn de honderden gokmachines met al hun flikkerende lampen en al die mensen die daar achter zitten. In ieder gebouw is dat weer zo. Onze keel begon wel wat droog te worden, dus maar even ergens wat gaan drinken. In de shop van Coca Cola hebben we een lekker koud glas cola gedronken. We bestelden maar een “small” exemplaar want die zijn al (in onze ogen dan) fors. Wat ze er wel niet verkopen met reclame van Coca Cola, je kunt het zo gek niet bedenken. Van glazen tot lampen en wat al niet meer. We hebben er dan ook nog even rondgekeken en zijn daarna nog even met de lift naar boven gegaan. Deze lift is in de vorm van een Coca Cola fles en zit aan de buitenkant van het gebouw, dus vanuit de lift heb je een mooi uitzicht. We vervolgden weer onze weg want we wilden graag zoveel mogelijk zien. Ook wel leuk om te zien dat bijna alle mensen in vrijetijdskleding rondlopen, veelal in korte broek en velen op sportschoenen, ook de oudere Amerikaan loopt er zo bij. Af en toe zie je op de loopbruggen iemand die water (ice-cold) probeert te verkopen en een muzikant die wat zit te spelen op zijn gitaar en te zingen om zo wat te verdienen. Ook zie je een enkele keer iemand die zit te bedelen. Wel flink roken en drinken, maar geen geld voor de huur. Irritant zijn de Mexicanen die op verschillende straathoeken hun seksplaatjes proberen te slijten.
Dan beginnen onze magen toch wel iets te knorren en gaan we maar eerst even een hapje eten, het is inmiddels al weer half 6. De tijd vliegt voorbij als je zoveel te bekijken hebt. Na even lekker te hebben uitgerust en onze buik weer vol te hebben gegeten, vervolgen we weer onze weg. Bij het Bellagio treffen we het maar weer, de fonteinen gaan weer beginnen met hun spektakel. Wat een prachtig gezicht en wat hoog gaan ze en dan het geluid dat je er bij hoort! Op de achtergrond (uit speakers op de boulevard) hoor je Elvis Presley Viva Las Vegas zingen, zeer gaaf en heel toepasselijk.
Er zijn loopbruggen gebouwd over de wegen heen, dus heel prettig voor zowel de voetganger als de automobilisten. Als je op de ze bruggen loopt heb je een heel mooi overzicht over het geheel. Een prachtig schouwspel, die brede wegen met daarover al die auto’s die eroverheen zoeven. Auto’s die je normaal gesproken niet vaak ziet, zijn hier heel gewoon, zoals grote Hummers, hele lange Limousines, Mustangs, Cadillacs, grote Chevrolets, enzovoort. Over het algemeen zijn de auto’s hier vrij nieuw, oude barrels hebben we niet zien rijden. Ook een kleine auto zie je hier bijna niet rijden, dat is echt een uitzondering.
Zoals het hoort in Amerika alles is groot-groter-grootst.. . . . en adembenemend!!

Fenny

• 28 September 2012 - 08:53

Evelien:

Hey Fenny!!
    Kreeg dit via de mail van Martin doorgestuurd, heb alle verhalen gelezen,super!!!!
    Top om te zien hoe je geniet,overal smile van oor tot oor ;)
    Hele fijne tijd nog samen , groetjes Evelien

• 28 September 2012 - 13:07

Aaf:

Wat fantastisch dat je dit allemaal meemaakt! En dat wij er zo 'dichtbij' staan! Ongelofelijk wat je beschrijft, de reis van je leven. Geniet zoveel je maar kan, vooral ook van elkaar. Tot over drie weken, kus.

• 28 September 2012 - 13:07

Aaf:

• 28 September 2012 - 21:07

Roelie:

Hey laiverd,gun je dit zo,veel pezier en leuk verslag!!
    Roelie

• 29 September 2012 - 19:48

Harmtje En Jan:

Hey wichie, wat'n mooi verslaggie ja.
    Je hebt de kunst al van Jur afgekeken zie ik. heerlijk dat jullie zo genieten en heerlijk dat wij ze mee kunnen genieten. Ga zo door zou ik zeggen.

Lots of love
    Jan en Harmtje