BOB & JERRY - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu BOB & JERRY - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

BOB & JERRY

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

24 September 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

(zaterdag 22-9-2012)

Hè, eindelijk eens weer een nachtje gewoon geslapen. We zijn beiden wat kucherig van de airco’s overal, da’s wennen!
We laten ons eerdere plan om de Fender Custom Shop te bezoeken varen. De heren vonden het blijkbaar niet de moeite even te reageren op mijn mail, dus vind ik het niet de moeite om half LA door te crossen en hen met mijn bezoek te vereren.
We besluiten om het ontbijt weer bij Denny’s te gebruiken. Tot onze verbazing is het er smoordruk en dat op de vroege zaterdagochtend! We zitten 10 minuten in de wacht, maar we hebben het er wel voor over. Het ontbijt is perfect.
Wanneer ik af ga rekenen zegt de dame achter de kassa:
- ‘Are you Bob?’
Ik: ‘No, I’m Jerry!’
- ‘You look like Bob!’
Ik: ‘Well, that must be my twin brother!’
Ze kijkt me triomfantelijk aan en zegt: ‘….. See?!’
Ik zou die Bob wel eens willen ontmoeten! We lachen ons te barsten en lopen terug naar het hotel. Weer valt het ons op hoe ongelofelijk geruisloos het verkeer is. Waarschijnlijk dankzij het feit dat vrijwel alle auto’s zijn uitgerust met V6- of V8-motoren. Geen herrie van brullende en knetterende herrieschoppers zoals bij ons. Al razen er honderden auto’s voorbij, het enige dat je hoort is ….’wooosshh’. Heerlijk. Zelfs midden in de stad zijn de wegen enorm breed, dus je bent wel even bezig met oversteken, het voetgangerslicht geeft echter ook de secondes aan dat het nog mogelijk is.
We doen nog even wat inkopen bij Food4Less, een enorme supermarkt met ongelofelijk veel keus en prachtig fruit, groente en vlees, pakken daarna de auto en rijden de Sunset Boulevard af naar het westen, een dikke mijl. Op de hoek van Vine Street buigen we rechtsaf en bij de volgende brede kruising zitten we al op de Hollywood Boulevard, bekend als de Walk Of Fame. We parkeren in de grote parkeergarage daar en lopen daarna over het brede trottoir met de daarop vastgelegde namen van veel Hollywood sterren. Onderweg zie je allerlei namaaksterren, mensen verkleed als Superman, Jack Sparrow, Michael Jackson, Mickey Mouse, enz. Al of niet voor een dollar mag je met ze op de foto. Bij het bekende (Grauman’s) Chinese Theatre, waar veel Hollywood films in première zijn gegaan, vind je ook de hand- en voetafdrukken van nòg meer sterren. Heel bijzonder!
Bij het Hollywood & Highland Center met prachtig uitzicht op de beroemde Hollywood letters in de bergen kopen we een ijsje (of zoals ze hier zeggen: frozen yogurt). Nou, een ijsje!!!!!!! Jemig! Wij ´zunegerds´ willen natuurlijk niet al te duur doen, dus bestellen een medium ijsje in een wafelhoorn, 2 scoops per ijsje. Wij zijn natuurlijk onze bolletjes, formaat golfbal gewend, deze zijn van het formaat dikke tennisbal! Fenny heeft vanille/coffee, ik heb vanille/cotton candy (in de modekleur smurfenblauw) met als topping: kokos. Het is geen gezicht, zulke enorme joekelijsjes, ik krijg ‘m dan ook niet op en zit ondertussen al gauw onder de lekplekken, maar Fenny is een doorbijter! Ze zullen de geschiedenis in gaan als Fen & Jerry ijsjes!
We pikken de car weer op, die, zoals nu pas opvalt, nog splinternieuw is met nog maar 900 mijl op de teller, en rijden terug naar de Sunset Boulevard, die we in westelijke richting afrijden naar de kust. Dat is nog een flink eind, maar onderwijl doorkruis je Beverly Hills en Bel Air. We crossen even door deze superdeluxe woonwijken, waar zoveel sterren een ´optrekje´ hebben. De schitterende lanen met hoge palmen en kastelen van woningen zijn niet te beschrijven. ´What did we do wrong?’, vragen we ons af. Hier en daar zie je een bord met ‘Star Maps’ met een sjacheraar die een slaatje probeert te slaan uit een plattegrond waar de sterren wonen. Je mag overigens nergens in deze buurt stoppen met de auto en zeker geen foto’s maken.
Uiteindelijk komen we uit op de Pacific Higway 1 en zien de Stille Oceaan liggen. We rijden langs de brede stranden van Santa Monica (Baywatch) en zien de bekende pier liggen met de uit de 1920’s stammende caroussel, z’n aquarium, shops, entertainers, pubs en restaurants. Helaas kunnen we vanwege de zaterdagavonddrukte nergens een parkeerplek vinden, dus kunnen we de pier alleen vanuit de verte aanschouwen. Het lijkt hier op één groot mondain vakantieoord. We rijden terug naar de Sunset Boulevard en nemen even de lengte op van het begin tot aan ons motel. Het blijkt 20 mijl te zijn, oftewel 32 km.
Omdat de avond al is ingevallen, besluiten we maar weer naar onze favoriete Denny’s te gaan en ons nog even te goed te doen aan een warme hap. Ditmaal een heerlijke dinner maaltijd, al zal mijn diëtiste er de nodige vraagtekens bij zetten. Gelukkig zit niet zij tegenover mij, maar een andere lieftallige dame, die mij tijdens het verorberen van mijn Caesar Salad (best gezond toch!) gekscherend Bobbeltje Diksnoet noemt. Nou ja, waarschijnlijk liefkozend bedoeld, maar ik denk dat ze mijn tweelingbroer bedoelt!
We laten het toetje maar aan ons voorbijgaan en stappen daarna de auto weer in om naar het motel terug te gaan. U begrijpt het al: ik ben de BOB!!!!

• 24 September 2012 - 08:17

Aaf:

Dag bofkonten. Zit hier om even over 8 's morgens in een herfstig Vries jullie verslag te lezen. Bijna onwerkelijk wat jullie meemaken! Fantastisch! Wordt nog een hele schok als jullie over, pak weg een week of drie weer voet zetten in het altijd bruisende Eelde ha ha! Goed opletten en allllllles onthouden want ik wil allllles weten als je terug bent!!! Geniet, maar eet met mate! Kus

• 24 September 2012 - 08:50

Betsy:

Wat een belevenis! Fantastisch om dit allemaal te zien en mee te maken. En wat mooi dat wij op afstand, hier in dit natte Nederland, op de hoogte worden gehouden van jullie Amerika-avontuur. Leuke verslagen om te lezen en mooie foto's. Ik kijk uit naar het vervolg.
    Geniet van alles!

• 24 September 2012 - 12:39

Gerla:

Hallo Fenny en Jur,
    Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend. Een plezierige manier van schrijven is het. Het leest prettig. Ik kijk uit naar het volgende verslag,
    groeten en een dikke smok, Gerla

• 24 September 2012 - 13:18

Lily:

Hé, dus ik heb nog een broer ......

• 24 September 2012 - 13:48

Griet&piet:

mooi verslag! het voelt aan alsof ik er zelf bij ben!
    liefs en groeten uit yde. piet

• 24 September 2012 - 18:42

Harry En Trudy Kwast:

Wat een geweldige ervaring weer he?
    Geweldige verslagen en wat leuk is, als....je weer thuis bent, heb je je verslagen en je foto's!
    Nog veel plezier en we blijven jullie volgen.

Wij kijken ook erg uit naar onze derde reis naar Z.Afrika' 5 november weg en 16 december terug.
    We hebben het allemaal nog niet zo slecht.
    Je kunt, zo lang als het kan er beter van genieten.
    groeten uit Eelde

• 24 September 2012 - 18:50

Fred:

Hoi Fenny& Jur,

Nice to read you're having all the fun down there.
    We did have our own little party last Friday in Haren.
    No, all madness on a little stick, zo leuk was dat niet
    in Haren bedoel ik, maar dat hoor je nog wel als jullie
    terug zijn. Misschien kun je er wel een boek over schrijven
    Jur; de stijl heb je al te pakken. Gaan jullie nog naar Alcatraz?
    ;-)

• 24 September 2012 - 19:32

Gerard En Lena:

Hoi Jur en Fenny,

Geweldig om jullie belevenissen te lezen. Net of je er zelf bij bent...
    Jammer dat de Fender Custom Shop niet reageerde op je mail.
    We verheugen ons op de volgende reisverslagen.

Groetjes,

Gerard en Lena

• 24 September 2012 - 22:31

Jan L:

Hé Jur en Fenny,

Leuk om te zien dat jullie veel plezier heben samen en dat je geniet van je vakantie aldaar. De plekken waar jullie geweest zijn tot nu toe komen me bekend voor. We zijn daar ook al eens geweest. Geweldig om mee te maken en zeker de moeite waard. Geniet ervan maar eet en drink met mate daar want die yankees hebben alles groter (bigger) Als je een smal coke besteld dan krijg je een emmer vol.
    Maar daar ben je inmiddels al achter hahaha. We duiken nu de Rodermarkt in. We likken nog de wonden van Haren. Wat een bende.
    Groetjes
    Jan

• 30 September 2012 - 10:02

Johan En Ria:

Moi.

Jullie beleven in 4 dagen al meer als wij met 2 weken langs de Moezel.

Geniet ervan.

groetjes johan en ria.