PIRATES IN VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu PIRATES IN VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

PIRATES IN VEGAS

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

08 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

PIRATES IN VEGAS
(maandag 8-10-2012)

Zoals gezegd: lekker lang uitgeslapen, zelf ontbijt klaargemaakt: crackers met peanut butter en cream cheese, fruit en Engels drop (hihi). En dat allemaal op ons dooie gemak.
Rond de middag naar het zwembad, heerlijk gebadderd en gezonnebaad in de wetenschap dat in Nederland de wind om het huis waait en de regen met pijpenstelen (nieuwe Nederlandse spelling, maar wie steelt er nou pijpen?) naar beneden komt. Life is good to us!
Tegen de avond lopen we naar de Strip (hier niet al te ver vandaan), gaan hier en daar even een casino binnen en zijn om 19.00 uur bij Treasure Island om de show te zien die elke anderhalf uur buiten voor het enorme hotel wordt gegeven. Links ligt een enorm schip en rechts komt er een aangevaren vol piraten. Er tussenin staat het publiek te genieten van dit schouwspel, wanneer de schepen elkaar beschieten, hetgeen gepaard gaat met veel vuur, vuurwerk, ontploffingen en luid geluid. Uiteindelijk gaat het piratenschip letterlijk ten onder (zie bijgaand filmpje) om even later weer boven te komen en weg te varen voor de volgende show. Wat een spektakel!
We lopen verder over de Strip en zien om 20.00 uur de vulkaanuitbarsting in de voortuin van de Mirage (waar Siegfried en Roy jarenlang hun successen vierden). Daarna lopen we langs Caesars Palace en nog wat resorts terug naar het hotel. Opvallend ook op een doordeweekse dag op dit late uur nog veel gezinnen met jonge kinderen! Langs de hele Strip zie je verklede lui om mee op de foto te gaan (Disney-figuren, Sponge Bob, Superman, enz.), levende standbeelden, muzikanten, goochelaars, maar ook dakloze bedelaars en natuurlijk die vervelende Mexicanen met hun vieze plaatjes. Bij Bally’s kijken we nog even naar een stuk of 8 straatdansers. Fantastisch om te zien hoe deze jongelui het begrip ‘streetdance’ tot acrobatische kunst weten te verheffen. Om ons heen is de stad inmiddels veranderd in één grote lichtshow.
De avondfoto’s en het filmpje zijn overigens gemaakt met m’n Iphone (ook wel eens lekker om zonder zware camera aan de wandel te gaan), dus simpeltjes, maar wel leuk.
Terug in het hotel na een heerlijke Toscaanse nachtwandeling kijken we nog even wat TV. Amerika is natuurlijk momenteel helemaal in de ban van de komende presidentsverkiezingen, de eeuwige strijd tussen republikeinen en democraten. Ik zag nog een leuk T-shirt met het volgende treffende opschrift:

I'm a democrat,
You're a republican
Let's be friends:
I'll hug your elephant,
You kiss my ass

• 10 Oktober 2012 - 12:07

Jan L:

Geweldig hé die shows. Niets is te dol daar. Je blijft je verbazen. Mooi dat je nog even de tijd neemt om daar je rust te pakken. Geniet nog maar even daar tis zo voorbij.
    Groetjes Jan en Petra

• 10 Oktober 2012 - 13:04

Gerda:

Zo! Ik had een paar dagen gemist en heb er net even een uurtje voor uit getrokken om even weer "bij"te lezen en te kijken. Ik val denk ik in herhaling, net als vele anderen, als ik zeg dat het prachtige verhalen en schitterende foto's zijn.. Maar tis zo! Heerlijk!
    Dikke laifs!

• 10 Oktober 2012 - 23:46

Trudy Kwast:

Ik heb het al eerder gezegd: Je bent een hele goede zanger, een super fotograaf, maar er is ook een geweldige schrijver opgestaan.

Ik weet niet precies wanneer jullie reis ten einde is, maar geniet nog even.
    Ik vond het heel leuk te lezen en te kijken naar die mooie foto's

p.onze kinderen zijn een jaar op wereldreis geweest' ik was al blij, als ze eens in de 14dg een reisverslad stuurden via waar ben jij nu, maar ik heb genoten van jullie verhalen.

groeten,
    Trudy kwast

• 12 Oktober 2012 - 10:38

Niels:

Hey ome Jur en Fennie.
    Ben je niet op de foto geweest met Sponge Bob? En trouwens Superman???, dat ben jij toch.
    Nog veel plezier.
    Kus van Niels.