WAT HEEFT FENNY MET DENNY? - Reisverslag uit Camp Verde, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu WAT HEEFT FENNY MET DENNY? - Reisverslag uit Camp Verde, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

WAT HEEFT FENNY MET DENNY?

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

28 September 2012 | Verenigde Staten, Camp Verde

WAT HEEFT FENNY MET DENNY?
(vrijdag 28-9-2012)

Na een vluchtig ontbijtje en een geanimeerd gesprek met 2 Duitse jongens die ook door het Westen van de States crossen, gaan we op weg naar Flagstaff. We hebben ons eerdere plan om vandaag al naar de Grand Canyon af te reizen laten varen en hebben een andere route bedacht. Bij Flagstaff slaan we af naar het zuiden en na een stop in het Coconino Forest met prachtig uitzicht en Navajo indianen die hier sieraden verkopen, dalen we steil af naar de Oak Creek Canyon in de Red Rock County. Schitterende natuur en prachtige bergen. We stoppen bij Slide Rock State Park, een schitterend natuurpark (zie foto's). Het bergwater is ijskoud, maar verschillende toeristen wagen zich toch aan glijpartij over de rotsen (vandaar de naam Slide Rock). Wat een prachtige natuur en wat een heerlijk weer (28gr.)
We rijden door naar Sedona, het hart van de Little Canyon, dat niet voor niets een New Age centrum is. Daar stoppen we om de leuke winkeltjes te bekijken. Veel spirituele spulletjes, Indian handcraft en ook een echte cowboyshop! Op de terrasjes worden de klanten net als bij de Universal Studio’s koel gehouden door zuurstofhoudende nevelsproeiertjes. Ik koop een cowboyhoed (anders verbrand ik me de kop!) en een T-shirt en Fenny wat kleine snuisterijen. Op een T-shirt in een van de winkeltjes staat een leuke (wijze?)(indianen-?) spreuk:
IF A MAN SPEAKS IN THE DESERT AND
THERE ARE NO WOMEN AROUND TO HEAR HIM,
IS HE STILL WRONG?
(Als een man in de woestijn staat te praten en er zijn geen vrouwen in de buurt om ‘m aan te horen, heeft hij dan nog steeds ongelijk?)
We hebben een kamer geboekt in Camp Verde (spreek uit: Kemp Vurdie), waar we naar toe rijden tussen prachtige rode- en meerkleurige rotsformaties door. Wat een natuur, wat een rust! Camp Verde ligt in de Verde Valley (Groene Vallei), die z’n naam eer aan doet. Aangekomen bij het hotel ontwaart Fenny weer een Denny! Hoe is het mogelijk dat er steeds een bij ons hotel in de buurt ligt! Ja, wij zijn wel fan van Denny! Overigens doet deze vreetketen er alles aan om de klant gezondere maaltijden te bieden, al beslist de klant zelf uiteraard. Op de menukaart staan allerlei low fat- en slim-fit adviezen. Ook hebben ze een speciale kaart met daarop van al hun eetwaar de calorieën, vetgehalte, enz. (kijk voor de aardigheid eens op: http://www.dennys.com/files/nutrition_facts.pdf) Zoals gebruikelijk is de bediening weer optimaal en zeer vriendelijk. Onze serveerster heet Jody, die ons geanimeerd vertelt op haar 18e eens in Amsterdam, alsmede in een niet te verstaan stadje in Nederland geweest te zijn. Ik vertel dat Nederland in de laatste 10-15 jaar toch een stuk veranderd is en kan daarna niet meer bij haar kapot met deze complimenteuze opmerking (het was namelijk al ruim 21 jaar geleden! hihi! ) Opvallend om te zien dat er veel ouderen eten, die als echte Amerikanen gekleed gaan in vrije tijdskleding met in 90% van de gevallen: gymschoenen! Een vrouw maakt het wel erg bont: ze lijkt me de zuster van Lance Armstrong, want ze gaat gekleed in korte zwarte broek, geel T-shirt en geel wielerpetje. Aan haar waggelende tred is en haar blubberende body is af te lezen ze Burger King en MacDonalds prefereert boven een streng wielerdieet.
Terug in het hotel blijkt dat het branderige gevoel aan mijn beide onderbenen veroorzaakt wordt door grote rode vlekken, waarschijnlijk veroorzaakt door zonneallergie. Gauw maar een smeerseltje er op en verder nait soezen. Ook zien we nog hoe een wandelende tak (?) zich aan de hor van het raam heeft vast genesteld. We doen het gordijn maar gauw dicht.
Sorry mien jong, even gain tied veur die in Camp Verde!

• 01 Oktober 2012 - 11:26

Gerda:

Nog steeds onder de indruk!

Dikke tuut!

• 01 Oktober 2012 - 16:39

Jan L:

Schitterende omgeving. Prachtige natuur. Onvoorstelbaar mooi. De mensen zijn heel aardig maar ook heel nieuwesgierig waar je vandaan komt. Ze vroegen mij ook een keer Where you from? From Holland, zei ik. Oh do you no my frind in Oslo?? hahaha ze hebben geen idee waar het ligt.

• 01 Oktober 2012 - 21:09

Aaf:

Hey globetrotters, mooie verhaolen en dan die foto's! Mor goed dat ein van jullie der zo nou en dan bij op staon, aans zuj dèenken daj ze zo van 't net ofhaolt hebt ha ha! Jur, mooi daj oons 'n betie bijpraot over de geschiedenis van de Ustates Nites (volgens Urbanus). Hoe is 't met de lijn, hej de taille inmiddels binnensteboeten zitten? Lekkere vreterij, bèst belangriek want hoe was 't ok weer.....hmm, hmm, hmm, worstjes op m'n borstjes, hmm...O ja! De liefde van de man gaat door de maag ha ha! Laiverds, geniet der van, dan doe wij dat hier ok!

• 01 Oktober 2012 - 21:09

• 01 Oktober 2012 - 21:11

Aaf:

Sorry dat 't der twei maol op steit, nao de eerste klik dèenk je dat e niet reageert, mor hij moet der gewoon wat lang over nao dèenken... Zal wat meer geduld betrachten.

• 02 Oktober 2012 - 00:20

KOOs:

Mooi man, zo huif ik nog joaren nait op vakantie!

• 04 Oktober 2012 - 18:05

Harmtje:

Prachtige verhalen weer, ik heb nog niet alles gelezen, tja, ik heb geen vakantie en ben nogal druk met school,stage en kleinkinderen. Maar ik geniet volop mee.
    Veel liefs Harmtje