BULLIE EN BOLLIE IN VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu BULLIE EN BOLLIE IN VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

BULLIE EN BOLLIE IN VEGAS

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

26 September 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

BULLIE EN BOLLIE IN VEGAS
(woensdag 26-9-2012)

De tijd vliegt voorbij in deze sprookjesachtige, ongelofelijke, rinkelende, bizarre, adembenemende, groteske, niet te beschrijven stad. Vandaag maar even een tandje lager, want zoals Fenny al zei: ‘We waren tot de knèjen tou versleten’ van de lange wandeling gisteren. Ook hier in het hotel hebben ze een buffetrestaurant en wel met de volgende opties:
Bountiful breakfast buffet ($ 7,99), Deluxe lunch buffet ($ 8,99) en Spectacular dinner buffet ($ 13,99), samen $ 30,97. Met een All-you-can-eat ALL DAY LONG pas van $ 24 mag je je echter ongans eten bij zowel ontbijt, lunch als diner, inclusief alle drankjes. Een koopje, net wat voor Fenny en mij! De eetmogelijkheden zijn absurd: je kunt kiezen uit: Barbecue, Seafood, Mongolian, Chinese, USA, Mexican en Italian, maar je hoeft niet te kiezen, je kan ook van alles wat nemen! Daarnaast is er natuurlijk een brood bar, een salad bar, een gebak- en ijs bar (ook apart zonder suiker!) en een fruit- en zuivel bar. De bediening komt om de haverklap met koffie en drankjes langs. Wat een weelde! (sssst…. niet aan m’n diëtiste verklappen!)
Na ontbijt en lunch rollen we onze Chevy binnen en rijden naar de Stratosphere, met een hoogte van ruim 300m het hoogste gebouw ten westen van de Mississippi. Met de snelste lift ter wereld (3 verdiepingen per seconde) worden we omhoog ‘geschoten’. Bovenin heb je een prachtig gezicht op Las Vegas en merk je pas hoe enorm groot de stad is. Het uitzicht is echt fenomenaal (zie foto's). Helemaal bovenin, op het buitenplatform zijn nog een aantal ijzingwekkende attracties: Sky Jump (bungy jumpen naar beneden), X Scream Ride, Insanity Ride en Thrill Ride. Daar wagen wij ons uiteraard niet aan!
Wat later rijden we nog eenmaal uitgebreid in onze eigen limousine over de Las Vegas Boulevard, genietend van het uitzicht op de vele resorts en keren terug naar het hotel, waar het ons opvalt dat er opeens zoveel van die bodybuild mannekes rondlopen met dames, die een kapitaal aan een siliconenvoorgevel hebben uitgegeven. Niet 1 Jerommeke, maar honderden! Al gauw blijkt waarom: een soort Kleerkast Conferentie met als hoogtepunt de Mr. en Mrs. Olympia verkiezing vindt komend weekend plaats in de Orleans Arena en van heinde en ver stromen de deelnemers binnen. Tjonge wat een figuren!
Na het heerlijk diner en een snel bezoek aan de plé (we knappen zo wat uit onze voegen) rollen we de roltrap op naar boven om toch even iets sportiefs te doen en wel 2 potjes bowlen op baan 19 van de 70. Toch even wat anders dan de Waterburcht! (sorry Lammert). Met scores van 181 en 131 hoeven we ons zeker niet te schamen en onze spijsvertering komt weer goed op gang.
Gauw naar de kamer om even later te genieten van de heerlijke reacties die via internet binnen zijn gekomen op onze belevenissen. Daarna koffers inpakken en het nest in. Nog 1x genieten van ons super kingsize bed. Als een blok vallen Mr. & Mrs. Olympia vervolgens in slaap, al zijn onze bollingen natuurlijk niet te vergelijken met die van de echte kandidaten en zitten ze ook nog eens op een andere plek, maar in onze dromen gaan we er met de hoofdprijs vandoor!

• 28 September 2012 - 11:17

Netty Pijpker:

Geweldig om te lezen jullie belevenissen.. wat een indrukken. En prachtige foto's.. Blijf genieten... want voor je het weet... Heel heel veel plezier!!!! Liefs Netty

• 28 September 2012 - 13:17

Aaf:

Beste Jur en Fenny, als dat zo door gaat met jullie (vr)eetgewoontes moet de volgende stop wel in een kledingzaak eindigen ha ha! Uiteraard meen ik dit en heeft dat níkssss met jaloezie te maken omdat ik net achter een bruin broodje hagelslag met een bekertje melk zit....zucht... Vivaaa Las Vegasss... Nee, zonder gekheid, wat een heerlijke verhalen. Begint al wat verslavend te worden, een dag geen Jurronimo is een dag niet geleefd! Zelf verzonnen Jur, die naam?

• 29 September 2012 - 13:12

Fries:

Ik zit te genieten van jullie verhalen. En ook nog eens informatief! Enjoy!!

• 12 Oktober 2012 - 20:06

Jan:

Ik kiek niet zo voak , maar ik zei ok dai gauw weer noar hoes goan , dus nog eevmm genieten dan. Groetnn oet Paais van Jan van de Hop.