GOODMORNING AMERICA! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu GOODMORNING AMERICA! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

GOODMORNING AMERICA!

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

22 September 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

GOODMORNING AMERICA!
(vrijdag 21-9-2012)
We zijn er om half 6 al weer uit, de biologische klok heeft duidelijk een tik gehad. Geen probleem, we kleden ons aan en gaan op zoek naar een restaurantje om te ontbijten. De zon is ook net op en het is weer heerlijk weer (al weer). Ondanks het vroege uur is er al bedrijvigheid genoeg. Veel winkels en restaurants zijn ook gewoon 24 uur open. Wat verderop op de boulevard vinden we een Denny’s, een keten die over heel de Verenigde Staten filialen heeft en waar je voor weinig geld goed kunt eten. Zoals vrijwel overal in de States word je na binnenkomst naar een plaats gebracht, wij zitten in een hood (ruime banken waar je in wegzakt) gezellig tegenover elkaar. Fenny gaat voor scrambled eggs met verse spinazie, fruit en toast en ik ga voor mijn favoriete USA-ontbijt: pannekoekjes, bacon, gebakken eieren, worstjes en hashbrown (geraspte gebakken aardappelen (soort rösti)). Daarbij een grote kop koffie en dat alles voor zo’n $ 7 p/p. De ober, zoals overal, uiterst beleefd en vriendelijk, komt 2 x de koffie (gratis) bijvullen.
Wat later stappen we in onze car en rijden naar Universal City, dat hier overigens vlakbij in Hollywood ligt. We zijn mooi op tijd: de Universal Studio’s, annex pretpark openen om 10 uur de poorten, wij staan al voor half 10 in de rij. De entree is pittig ($ 80 p/p), maar het stroomt al snel vol en we prijzen ons gelukkig in de eerste treintjes voor de Universal Tour te kunnen stappen (normaal sta je daarvoor een lange tijd in de rij). Een prachtige tour over het enorme terrein waar zoveel bekende films zijn geschoten en ook nu nog geschoten worden, een indrukwekkende kijk achter de schermen van dit wereldberoemde filmbedrijf. We zien nagemaakte steden, western stadjes, filmsets, Hitchcoks Psycho huis, het dorp uit Jaws, de crash uit War of the Worlds, King Kong, The Mummy, enz. Na deze adembenemende rit, verkennen we de rest van het terrein. Overal lopen ‘figuren’ uit bekende films rond. Zo komt Fenny nog op de foto met het monster van Frankenstein (‘Where are you from?’ – ‘He’k die wat vroagd?’), Dracula, Jaws zelf, King Kong, kortom fans genoeg voor deze Drentse schone.
Om half 12 zijn we getuige van een unieke gebeurtenis: Een Boeing 747 vliegt met de spaceshuttle Endeavour op zijn rug begeleid door 2 kleinere NASA vliegtuigen over Universal City om te landen op een luchtmachtbasis bij LA. De Endeavour was eerder op de dag vertrokken uit Houston in Texas. Prachtige plaatjes geschoten. Beneden vergapen we ons nog aan Jurassic Park, maar behoeden ons voor een Mummy- en een Transformer ride (soort achtbaan). Wel gaan we in de rij voor Waterworld, een prachtig spektakel met explosies, zinderende achtervolging op waterscooters en uiteindelijk een vliegtuig dat brandend in het water stort. Een groot gedeelte van het publiek is dan al kleddernat!
We aanschouwen nog een Blues Brothers Show en gaan om een uur of half 5 weer naar de uitgang, moe van alle indrukken en eindelijk even los van de vele Chinezen. Het leek wel of half China met een Lotus spaarkaart een reisje Universal Studio’s had gewonnen.
De namiddag file op de Highway 101 South zorgt weer voor wat oponthoud, maar uiteindelijk zijn we toch weer vrij snel terug in ons motel. Eindelijk even tijd om wat dingen aan het papier toe te vertrouwen om het thuisfront te verwittigen, hoewel iedereen daar natuurlijk al lang weer van de nachtrust geniet.
’s Avonds lopen we naar een Mexicaans restaurant hier in de buurt (El Pollo Loco (De Gekke Kip) en genieten van avocado/kip tortillas, pittige kippenpootjes en –borst, frites van zoete aardappelen (!) en gebakken mais. Terug in het hotel proberen we onze privé jacuzzi aan de praat te krijgen. Dat gaat wat moeizaam, maar Fenny moakt even roezie met de jacuzzi en uiteindelijk lukt het wonderwel. Een Wild Turkey whisky 'on the rocks' er bij en Mr. & Mrs. Bubbles nemen het er van.
See you later (alligator)!

Foto’s volgen z.s.m.

• 22 September 2012 - 07:52

Gerla:

he toppers

Mooi verslag, veel indrukken dus. Groot land. Henk is er ook al eens geweest en toen zouden we samen, maar Wia kondigde zich al vrij vlot aan dus daar is toen niets van gekomen haha

Ben benieuwd naar jullie volgende verslag,

Groeten Henk en Gerla

• 22 September 2012 - 11:08

Jan En Jistke:

Herinneringen komen weer helemaal boven drijven.
    Alleen roesie in / om de jakoesie hebben wij niet mee gemaakt in onze camper.
    Heel veel plezier mit je baiden.

• 22 September 2012 - 12:31

Netty Pijpker:

Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten.. En een aantal dingen, cultuur/eten ..zo...herkenbaar.. Krijg zowaar een beetje heimwee naar Amerika..! Een heel goede reis en enjoy!! Groetjes en liefs Geert en Netty

• 22 September 2012 - 13:50

HENK DOEDENS :

Veel plezier Lui. !!

• 22 September 2012 - 14:52

Herman, Lily, Ilse En Niels.:

Het is weer genieten om jullie verhalen te lezen. Dus 2 vliegen in 1 klap, jullie genieten daar en wij hier thuis. Nog veel plezier.

• 22 September 2012 - 18:29

Harmtje:

Hallo luitjes,

Het is genieten jullie reisverslag te lezen. Heb ook ooit eens met Netty in Seattle bij Denny's gegeten, was het dak lek en ik zat net onder de drup. Gieren van de lach natuurlijk.
    We kijken al uit naar het volgende verhaal. Have fun. Groetjes Jan en Harmtje

• 22 September 2012 - 18:48

Hilde En Teije:

Heerlijk om te lezen wat jullie in zo'n korte tijd al beleefd heben.
    Ik verheug mij al op het volgend verslag..groetjes

• 23 September 2012 - 03:55

Gerda:

Moi dan!

Weer heerlijk om te lezen! Prachtige foto's.
    Veel plezier en lekker genieten.

Dikke tuut,
    Gerda

• 23 September 2012 - 10:19

Ria:

Heel leuk om jullie via het reisverslag te kunnen volgen!!!
    Zal de reisverslagen printen, zodat pap en mam het ook kunnen lezen.

Heel veel liefs van Ria

• 24 September 2012 - 13:15

Leo En Ellie:

Hey Joepie en Fennie,
    Ik vind dat Fennie het leuk doet als stand-in voor mij op je foto's. Kan me trouwens voorstellen dat je het met haar leuker vindt 's nachts, maar de volgende keer ga ik (Leo) gewoon weer mee.
    Mooi reisverslag, leuke foto's. Wij wensen jullie veel plezier.
    Leo en Ellie

• 24 September 2012 - 17:47

Jan En Jitske:

I'm / we are so excited.
    Denkt Fennie nog wel aan onze Eelderbloemenkoor ?
    I want to love you, feel you.
    wrap myself around you ? Merk je daar iets van Jur ?
    Groetjes Jan en Jitske

• 01 Oktober 2012 - 15:49

Sophie En Rijkent:

Het blijft mooi en imponerend. We zullen jullie blijven volgen en genieten van de ploaties.