BACK TO VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu BACK TO VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

BACK TO VEGAS

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

BACK TO VEGAS
(zondag 7-10-2012)

We rijden over de Interstate 15 South dwars door een granietachtig gebergte de staat Nevada weer binnen. De desert spreidt zich weer voor ons uit, links en rechts enkel wat tumbleweed struikjes en hier en daar een Joshua tree. We zien ook direct al weer de eerste Resorts en Casino’s en ook hier en daar een golfbaan (!). Het is zondag en redelijk rustig op de weg. Vlak voor Las Vegas is een enorm terrein met hoge tribunes, waar speedway-, motor- en autoraces worden gehouden (TT-terrein in Assen, maar dan natuurlijk bigger).
In Las Vegas rijden we even naar het oude stadsgedeelte (Downtown Las Vegas). De centraal gelegen Fremont Street is overdekt en hier bevinden zich de allereerste casino’s, zoals de Golden Nugget, Fremont Casino, Pioneer Club, Golden Goose, Binion’s en Glitter Gulch. In de Golden Nugget bewonderen we even de grootste goudklomp ter wereld (achter glas) en in het Fremont Casino nuttigen we de lunch.
Als een volleerd taxichauffeur (ik ben hier tenslotte al voor de 4e keer) race ik vervolgens over de Strip rechtstreeks naar ons hotel Tuscany Suites & Casino aan de East Flamingo Road, waar ik 3 jaar geleden ook een paar dagen heb doorgebracht, een super de luxe resort volledig opgetrokken als een Italiaans stadje in Toscane (www.tuscanylv.com)
Onze kamer is giga groot (zo’n 80m2), met een super kingsize bed, een bankstel, fauteuil, een zitje, een bureau, een keukentje, TV, koelkast, kluis, aparte douche, bad, toilet, airco, enz. Vanuit het raam zien we beneden een zwembad en jacuzzi, waar we zo gebruik van kunnen maken, maar er is ook nog een veel groter zwembad. We zitten op de third floor (building L, room 311), dus de 2e verdieping. De first floor is bij de Amerikanen onze begane grond (dat is om het moeilijk te maken).
We doen nog even wat boodschappen en gaan daarna lekker in de luie stoel en op de bank. De komende dagen doen we het even rustig aan, dus jullie zullen het even met wat minder kijk- en leesvoer moeten doen. Maar misschien is dat voor jullie ook wel even ontspannend. Time to relax! En zoals ze hier zeggen: ‘What happens in Vegas, … stays in Vegas!’

• 09 Oktober 2012 - 21:38

Patrick :

En nou morgen niet wakker worden met een tijger in jullie suite en een missende Fenny! :D

• 09 Oktober 2012 - 21:38

Patrick :