PEANUT FLIGHT - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu PEANUT FLIGHT - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

PEANUT FLIGHT

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

20 September 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

PEANUT FLIGHT
(donderdag 20-9-2012)

Na een heerlijk nachtje in het Van der Valk A4 Schiphol hotel (wat een luxe!) checken we donderdagmorgen keurig op tijd in bij Delta Airlines voor onze vlucht naar Los Angeles met tussenstop in San Francisco. Tot onze verbazing vliegen we met een KLM toestel (KLM Asia /Air France Hong Kong (shared Delta Airlines). Blijkbaar vrienden voor het leven! De KLM stewardesses dragen ter verhoging van deze feestvreugde over hun blauwe pakkie een Delta schortje en sjaaltje, maar de bediening is voortreffelijk: in de 11 uur dat we vliegen worden we getrakteerd op drankjes, knabbeltjes, 2 warme maaltijden en zelfs ijs! We hebben een kleine seat-upgrade gedaan en zitten nu gezellig met z’n tweetjes in een duo seat (hoeven we tenminste niet over andere passagiers heen wanneer we naar het toilet moeten. We vertrekken ruim een half uur later dan de geplande 09.50 uur omdat de bemanning in de verkeerstoren zijn slaap waarschijnlijk nog niet uit heeft. Ook de eerste mededeling van de kapitein dat we een passagier met een ernstige pinda-allergie aan boord hebben en de rest van de passagiers daarom verzocht wordt geen pinda’s tijdens de vlucht te consumeren, komt hard aan. Nou ja! …. daar gaat mijn lievelingsgerecht! Wat krijgt die man daar van? Huiduitslag, een dikke kop of de kriebels? Te gek voor woorden! Straks krijgen we zeker pinda-vrije vluchten of komt er een aparte ruimte voor pinda-vreters! Gelukkig verrassen de stewardesses ons later met gerookte amandelen. Tadaa!
Aan boord is er mogelijkheid tot ontspanning genoeg. Via een uitgebreide afstandsbediening in de stoelleuning en het schermpje achterop de stoel voor ons, kunnen we kiezen uit ruim 100 speelfilms, TV programma’s, muziek en games. Geweldig, vervelen doen we ons zeker niet.
Afgezien van wat turbulentie (doen die piloten dat er om dat dit altijd tijdens het eten is?) verloopt de vlucht voorspoedig, al kan de passagier voor mij geen seconde zijn kop stil houden (dat heb ik weer!). Via IJsland, Groenland (prachtig om vanuit de lucht te zien) en Canada krijgen we na 11 uur vliegen San Francisco in beeld, we zien de Richmond brug (met vlak daar bij de San Quentin gevangenis), de Golden Gate Bridge, de Bay Bridge, Angel Island, Alcatraz, enz. Een prachtig gezicht, mijn fototoestel maakt overuren. Voor mij is het al een beetje koek en ei (‘cook & egg’) voor de 4e keer deze prachtige stad te zien liggen, Fenny kijkt zich uiteraard de ogen uit. Opvallend zijn de nieuwe uitbreidingsgebieden (droogleggingen en nieuwe ‘Blauwe Stad’-achtige projecten).
De landing (om even voor 12 plaatselijke tijd) verloopt voorspoedig, maar het inchecken duurt weer veeeeel te lang. In lange rijen moet iedereen op zijn beurt wachten om middels vinger- en duimafdrukken, alsmede webcamfoto (zonder bril) te worden toegelaten tot de Verenigde Staten. De logistiek is echter fantastisch, onze koffers worden nadat we ze van de lopende band hebben gehaald, via connected flights to Los Angeles doorgetransporteerd en wij gaan lekker een hapje eten: Fenny een lekker tomatensoepje en ik lik mijn vingers af bij Spicy Buffalo Wings. Nooit geweten dat die beesten vleugeltjes hadden! Maar lekker! ….. tenminste als je van tobasco houdt! De gratis re-fills van de koffie doen ons ook goed.
Om 15.45 uur vertrekken we met een kleiner vliegtuig (2 rijen van 2 bij 2) naar LA, waar we anderhalf uur later landen. Wat een vliegveld (LAX International Airport)! Een van de 14 die Los Angeles rijk is. Los Angeles telt ruim 4 miljoen inwoners, maar in de hele Los Angeles metropolitan area (inclusief de counties Los Angeles, San Bernardino, Riverside, Ventura en Orange) wonen bijna 13 miljoen mensen! Een shuttle-bus van Alamo Car Rentals brengt ons vervolgens naar hun bedrijf, waar we een prachtige full size auto uitkiezen: een Chevrolet Impala met vrijwel geluidloze V8-motor (loopt de motor al?). Automaat, cruise control, airco, alles er op en er aan, bij ons zouden ze zeggen: een grote bak, maar hier valt dat heel erg mee.
Via internet had ik al een motel geboekt en wel op West Sunset Boulevard, vlakbij Hollywood. Onze TomTom verricht goed werk, want hij levert ons keurig af, al duurt het wel een uur voor we dankzij de hevige verkeersdrukte de 17 km naar het hotel overbrugd hebben. Na ingecheckt te hebben nemen we onze intrek in de zeeeeeer ruime kamer met Super Kingsize bed, TV, magnetron, strijkplank, hair dryer, frig en ….. jacuzzi! Ja, doe maar luxe! We doen nog wat inkopen in de tegenover gelegen 99ct supermarket (echt alles voor $ 0,99!), vullen de bak met ijsklontjes bij en genieten nog even van wat lekkere koude drankjes.
Zelfs op bed hebben we nog het idee in een vliegtuig te zitten, hetgeen resulteert in half slapen, dommelen en wakker zijn. Gelukkig weinig turbulentie!

• 22 September 2012 - 14:01

Roelie:

Jeetje wat gaaaaf ,oh Fenny we mogen wel een week intern bij elkaar,zoveel heb jij straks te vertellen!!Veel plezier allebei,super leuke stukjes!!dikke kus C en R

• 22 September 2012 - 15:37

Aaf:

Wat 'n saai raaizie.... Woehaa!!!!!!!!! Jaloerrrs. Verdomme Kriet, Moet even mien best doun om jullie baaiden in 'n Jaccuzi veur te stellen ha ha!! Dat genieten komp wel goud met jullie! Nou, hier in Vrais is 't ok mooi... mor aans za'k mor zeggen. en bekènd. Mor as ik dit lees is 't net of 'k der 'n betie bij ben hi hi!
    Have a whole lot of fun you two, kiek oet naor 't volgende verslag. Dikke smok Ben en Aaf

• 22 September 2012 - 16:27

Frank The Moustache:

Een CHEVY IMPALA V8!!!!! Niet in slaap vallen dan achter het stuur! Groetjes F & R

• 24 September 2012 - 23:18

Roel En Anneke:

Hartstikke mooi dat jullie zo genieten en wij genieten een beetje mee dankzij de uitgebreide verslagen van Jur.
    En een Chevrolet Impala? Dat was ook onze trouwauto. Maar deze was waarschijnlijk van een recentere datum.
    Veel plezier verder en we blijven jullie volgen.
    Groetjes,
    Roel en Anneke

• 24 September 2012 - 23:18

Roel En Anneke:

Veel plezier verder en we blijven jullie volgen.
    Groetjes,
    Roel en Anneke