MARRIED in Vegas! (dag 19) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu MARRIED in Vegas! (dag 19) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

MARRIED in Vegas! (dag 19)

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zondag 1 juni 2014

Exact 2 jaar nadat Fenny en ik voor het eerst samen uit eten gingen hebben wij onze trouwdag gepland. Anderhalf jaar terug waren we ook in Vegas, hielden ook een weblog bij en was er ook een dagverslag met als titel ‘Married in Vegas’. Het verslag van die dag werd verslonden door iedereen, want iedereen schrok zich een hoedje: zouden ze getrouwd zijn daar, die 2 gekken? Toen was het een grapje, nu is het om het echie.
Afgelopen nacht met tussenpozen een beetje geslapen, toch allebei wel wat gespannen dus. We staan redelijk vroeg op en gaan bij Denny’s even ontbijten. Op het moment dat wíj binnenstappen, stapt een Chinees echtpaar net naar buiten. De vrouw laat een enorme boer, bijna recht in mijn gezicht. In China zal dat wel een goede gewoonte zijn, ik vind het maar niks. Als we goed en wel zitten, begint opeens met tussenpozen een man schuin tegenover ons de idiootste kreten te slaken. Waarschijnlijk het syndroom van Gilles de la Retteketet, om met Gert Jakobs te spreken. Zielig, maar wel storend. Tot overmaat van ramp komt aan het tafeltje naast ons een jongedame zitten (waarschijnlijk familie van de treinjuffrouw uit aflevering 0), die cellphone verslaafd is: ze ratelt aan één stuk door via haar mobieltje over een vriendin die aan het scheiden is, het woord I en Oh My God winnen de competitie van meest gebruikte woorden en zinnen. Hoe zouden ze dat hier noemen: ‘She’s got the mouth in the diarrhea’? Kortom het begin van de dag is niet om over naar huis te schrijven. Om met onze Eelder platenboer Hendrik D. te spreken: ‘Hou lopt dit ôf, hou lopt dit ôf ‘?
Nou, wij kunnen jullie gerust stellen: het lopt goud ôf! Terug op onze hotelkamer hijsen we ons in de trouwkleren. Fenny doet haar prachtige lichtblauwe jurk aan, die haar ook nog eens beeldig staat. Haar schitterende turquoise halsketting, die we de vorige keer bij de indianen in Arizona gekocht hebben past niet alleen prima bij de jurk, maar ook bij haar mooie blauwe ogen. Wat is ze een plaatje! De mooiste bruid van Vegas! Ik zelf ga gekleed in een extra lang donkerblauw jasje en nette spijkerbroek. Een cowboystrikje en –hoed maken het compleet. Kortom toch een beetje een western-look of zoals mijn zoon Patrick terecht opmerkte: Seth Bullock is er níks bij!
Het wachten op het telefoontje van onze chauffeur duurt lang, maar dat ligt meer aan ons ongeduld dan aan hem. Keurig op tijd staat hij om 12.30 uur met de superlange witte limousine voor de ingang van het hotel. Vanzelfsprekend hebben we al heel wat bekijks en veel mensen feliciteren ons al vast. Wat een auto! We voelen ons net een prins en prinses.
Aangekomen bij de Graceland Chapel wacht ons de eerste verrassing: een fles champagne met 2 glazen, aangeboden door zus en zoon + familie. Wat lief! Er worden even wat zaakjes doorgenomen voor de ceremonie, die dadelijk gaat plaatsvinden en daarna worden we in de piepkleine, maar uiterst romantische kapel (waar overigens ook Jon Bon Jovi getrouwd is) officieel in de echt verbonden door een plaatselijke ‘minister’, die daartoe bevoegd is. Vervolgens komt er een fotograaf binnen en even later ‘Elvis’, die Fenny aan mij ‘weg geeft’. Hij ziet er fantastisch uit, nèt echt en hij kan ook vocaal de King nog eens geweldig imiteren. De ceremonie begint met ‘Can’t Help Falling In Love’. Halverwege geeft hij mij de microfoon en mag ik het slot van het nummer zingen, hetgeen hem de positieve reactie ontlokt: ‘Wow, Vegas got a new Elvis!’. Ik krijg er bijna een kleur van. Daarna verbindt Good Old Elvis ons samen nog eens extra in de echt op een wel heel speciale manier, maar dat zien jullie later nog wel eens terug op de dvd. Love Me Tender en Burning Love passeren nog de revue en voor we het in de gaten hebben ‘has Elvis left the building’ en is de hele ceremonie voorbij. Inmiddels zijn er ruim 80 foto’s gemaakt, alsmede een dvd. De dvd krijgen we gelijk mee en de foto’s kan iedereen al online bekijken op: www.gracelandchapel.com, dan naar ‘view photos’ en inloggen met password JFECK.
De limo brengt ons weer terug naar het hotel, waar we applaus krijgen van het Hilton personeel en op de 19e verdieping draag ik Fenny, zoals het hoort over de drempel. Op onze kamer wacht ons nòg een enorme verrassing: een werkelijk schitterende mand met champagne en andere heerlijke dingen, met als afzenders Fenny’s kinderen, alsmede mijn zoon en zus, met aanhang uiteraard. Wat ongelofelijk lief, we zijn beiden vreselijk ontroerd! Ook de eerste telefoontjes komen al binnen, we houden het nu ècht niet meer droog! Even tijd om bij te komen dus. Daarna gaan we in ons trouwtenue nog even wat wandelen in Vegas en lopen door wat resorts (mede vanwege de airco’s, want buiten is het nog steeds bloedheet). Overal krijgt Fenny complimenten hoe fantastisch ze er uit ziet en ik ben dan ook maar wàt trots op mijn mevrouwtje Eckhardt!
Tegen zessen gaan we naar de Orleans, het casino resort waar we de vorige keer sliepen en genieten daar van het superbuffet: keuze uit Amerikaans, Italiaans, Mexicaans, Chinees en Mongools, maar je hoeft niet te kiezen natuurlijk, je mag ook van alles wat en wel zoveel als je maar op kunt. We maken het maar niet te gek, anders knappen we gelijk uit onze trouwkleren.
Terug op de hotelkamer zitten we nog even de dag door te nemen en maken gauw een verslagje om op internet te zetten, want ‘back home’ is natuurlijk iedereen razend benieuwd hoe het allemaal gegaan is. Het was een dag om nooit te vergeten en we zijn verschrikkelijk gelukkig! En nu: CHAMPAGNE!
Dank jullie allemaal voor de vreselijk veel lieve mailtjes, what’s-appjes, sms-jes, telefoontjes, enz. Het is momenteel ondoenlijk iedereen persoonlijk te bedanken, maar het heeft ons o zo goed gedaan te weten hoe iedereen meeleeft en ons het geluk gunt. We zien elkaar uiteraard over een paar weken!
DIKKE KUS voor jullie allemaal! WE LOVE YOU!

• 02 Juni 2014 - 07:49

Evelien :

Hey echtpaar Eckhardt!!

Van harte gefeliciteerd samen, prachtfoto's. Geniet er nog even van.. Ik geniet van de verhalen, super!
    Groet'n uut Eel'woll

• 02 Juni 2014 - 07:57

Rob:

Beste Jur en Lieve Fenny, uiteraard allereerst van harte gefeliciteerd met dit grootse moment.
    Het is wel heel bijzonder bijna 15 jaar geleden liepen we daar samen, ook langs de diverse trouwkapelletjes, niet wetende dat je er nu, met Fenny, toendertijd de dochter van mijn buren, zelf in het huwelijksbootje zou stappen. Heel veel geluk samen, en nog een hele leuke voortzetting van deze enerverende vakantie.
    Hartelijke groeten en liefs, Rob.

• 02 Juni 2014 - 08:02

Fred:

Veel geluk samen ! Fred & Gea

• 02 Juni 2014 - 08:12

Harmtje:

Goedemorgen mijnheer en mevrouw Eckhardt, Hartelijk Gefeliciteerd met jullie huwelijk.

Op de vroege morgen zit ik hier al met tranen van ontroering te kijken naar jullie prachtige stralende foto's.
    Ik ga ze snel laten zien aan jullie (schoon)ouders. Fijne wittebroodsweken, dikke kus, Harmtje

• 02 Juni 2014 - 08:29

Aaf:

Gefeliciteerd!!!!! Manman is 't kwart over acht 's morgens hier en zit je al prachtige trouwfoto's te kijken, wat mooi. Fenny, ik begrijp helemaal dat jij de show steelt daar in Vegas. Wát een mooie jurk heb je aan. En wat heb je een 'schiere' kerel aan de arm! Jur jongen, wat zie je er mooi uit, kan aan je zien dat jij de hoofdprijs mee naar huis neemt. Wat ongelofelijk lief dat jullie kinderen je zo verrast hebben met champagne en andere heerlijkheden. Die tranen begrijp ik wel. Vanuit Vries wensen wij jullie nog een fijne voortzetting van jullie bijzondere reis. Tot de 22e. Kuskus Xxx

• 02 Juni 2014 - 08:50

van harte gefeliciteerd en veel geluk samen

Theo en Sabina

• 02 Juni 2014 - 09:00

Berend De Vries:

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Jullie zien er stralend uit en wij wensen jullie heel veel geluk samen.
    Groeten Addy en Berend

• 02 Juni 2014 - 09:06

Fries:

Vanuit Schouwerzijl, gefeliciteerd en nog heel veel geluk samen!! Mooie foto's!!

• 02 Juni 2014 - 09:15

Betsy:

Lief echtpaar Eckhardt,

GEFELICITEERD en heel veel geluk samen.
    De ogen wat vochtig na het lezen van het verslag en het zien van de mooie foto's.
    Fenny in een prachtig blauwe jurk en op alle foto's een stralende lach. En Jur, mooi in het oak en zó trots op zijn vrouw.
    Wat allemaal romantisch, ontroerend, mooi en geweldig. Jullie hebben een super trouwdag gehad op een bijzondere locatie. En op afstand was iedereen toch bij jullie.
    Nog een heel fijne tijd in Amerika.
    Groetjes, Fred en Betsy.

• 02 Juni 2014 - 09:23

Anneke Krijthe:

Och, Och Wat een Romantisch Huwelijk, en wat zijn jullie een Prachtig en Stralend Echtpaar , nu nog een heel Fijne Honey Moon Liefs en groetjes uut Potjewoal! Anneke en Walter

• 02 Juni 2014 - 09:23

Wim En Trijnie:

HARTELIJK GEFELICITEERD,!!! Wij zijn er stil van , een woord ,,,,GEWELDIG ,!!bedankt. Wim en Trijnie .

• 02 Juni 2014 - 09:31

Annemieke:

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat een fantastische foto's. Heel veel geluk samen en geniet van jullie reis. Liefs albert en annemieke

• 02 Juni 2014 - 09:36

Hilde En Teije:

WAUW wat zien jullie er prachtig uit!!

dikke kus uit eelde en geniet verder van jullie huwelijksreis

• 02 Juni 2014 - 10:12

Wia & Hans:

Van harte gefeliciteerd en wij wensen jullie heel veel geluk samen!!

• 02 Juni 2014 - 10:50

Jan L.:

Ook wij wensen jullie van harte héél veel geluk met dit heugelijk feit. Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en geniet nog maar even in de States van elkaar. Veel geluk samen.
    Tot snel in Eelde.
    Groetjes
    Jan en Peet.

• 02 Juni 2014 - 11:16

Frank En Ria:

Prachtige foto's en verslag van een super gelukkig bruidspaar! We wensen julie een prachtige toekomst samen. Frank&Ria

• 02 Juni 2014 - 11:30

Ida Kregel:

Allereerst van harte gefeliciteerd!
    Wat een fantastisch paar!
    Mooie foto's.
    Heel veel geluk samen!
    Groetjes oet pais.

• 02 Juni 2014 - 11:37

Dirk Deelsnijder:

Hartelijk Gefeliciteerd.Mooie trouwfoto s,Veel plezier,geniet van je vakantie en van elkaar.
    Groetjes Dirk Deelsnijder.

• 02 Juni 2014 - 11:54

George En Lianne Straatman:

Lief bruidspaar, nogmaals van harte gefeliciteerd en veel geluk.We zien nog steeds onze naam niet bij de reacties?....jammer, maar we leven echt met jullie mee hoor. George en Lianne

• 02 Juni 2014 - 11:57

Eddie Meijer:

Van harte gefeliciteerd !!! wat n mooi stel ;) !

• 02 Juni 2014 - 12:13

Ida Kluin:

van harte gefeliciteert met jullie huwelijk,wat een stralende bruid en wat een mooie jurk heb je aan fennie en jur was ook mooi

• 02 Juni 2014 - 14:57

Simon En Titia:

van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk, mooie foto`s en geweldige reisverhalen. Geniet ervan en nog een mooie huwelijksreis gewenst.

• 02 Juni 2014 - 16:10

Martin En Anja:

Van harte gefeliciteerd en geniet van elkaar en van de tijd dat je daar nog bent .
    en bedankt al vast voor de mooie reisverslagen .
    En tot snel
    Martin Anja

• 02 Juni 2014 - 16:18

Bert Strijk:

Geacht bruidspaar.
    vanuit een zonnig Capbreton, zuidwest Frankrijk, feliciteren we jullie met je nieuw verworven status. We wensen jullie alle geluk van xe wereld.
    bert en janny
    chris en ina

• 02 Juni 2014 - 19:01

Jolanda En Egbert:

Jur en Fenny gefeliciteerd! Wat een bijzondere dag hebben jullie er van gemaakt. Jullie geluk straalt van de foto's af! Prachtig om te zien.
    Geniet van elkaar en van jullie verdere reis.

• 02 Juni 2014 - 19:48

Martheus En Béa:

Jur en Fenny, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Ziet er allemaal stralend uit. Liefs béa en martheus.

• 02 Juni 2014 - 19:49

Netty Pijpker:

Lief Bruidspaar!!
    Wat een fantastische fotoreportage en de reisverhalen.. Super!! Van harte Gefeliciteerd nogmaals met deze bijzondere gebeurtenis.. Heerlijk om mee te kunnen genieten!!
    Genieten jullie nog maar fijn na... Het is jullie gegund!!
    Lieve groeten van Geert en Netty..!

• 02 Juni 2014 - 20:30

Jan En Jitske :

Lieve Jur en Fenny
    Ontzettend gefeliciteerd met jullie huwelijk. Wat zagen jullie er fantastisch uit.
    T spiet mie donders dak al trouwt ben wat een mooi wiefke (jan) Jitske protesteerde terecht.
    (Geintje) de aktie van de kinderen vonden we echt geweldig, tranen trekkend.
    Eindelijk hebben we weer contact met de buitenwereld en hebben we jullie fantastische verhalen gelezen. We hadden een grote achterstand. Op de campings in Duitsland was er geen WiFi,zeker nooit van gehoord. Vanuit een bierkeller in Oostenrijk sturen we dit bericht.
    Dikke smok van ons beiden
    Jan en Jitske.

• 02 Juni 2014 - 20:31

Silvia En Hans:

fenny en jur
    van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk, wij hopen dat jullie heel gelukkig zullen worden en nog maar lang van elkaar mogen genieten.verder nog een fijne vakantie samen mijnheer en mevrouw Eckhardt.zien jullie over een paar weken wel weer.
    gr silvia en hans

• 02 Juni 2014 - 20:39

Sophie En Rijkent:

De foto's zijn prachtig en zeggen voldoende. De felicitaties vanuit Dresden. Geniet ze verder en behouden thuiskomst.

• 03 Juni 2014 - 01:43

KOOs Hindriks:

Proficiat.

• 04 Juni 2014 - 20:33

Janet:

Wat een prachtige foto's van een stralend bruidspaar.
    Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk.
    Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie en zien jullie over een paar weekjes.

Veel liefs

• 04 Juni 2014 - 22:14

Hilda Kemkers-krijthe:

Hallo meneer en mevrouw Eckhardt gefeliciteerd met jullie huwelijk en we wensen jullie heel veel geluk toe!!! Wat een mooi bruidspaar!!
    Ben bijna bij met alle verslagen, leuk om te lezen en mooie foto's erbij. Wat een geweldige reis maken jullie toch! We wensen jullie nog fijne weken toe!! Liefs Roelof, Hilda, Danny, Julian en Mitchel

• 08 Juni 2014 - 22:18

Eddy Abeln:

Beste Jur en lieve Fenny,
    Net terug van een intensieve vakantie in Spanje / Catalunya en onmiddellijk daarna een uitputtende Irakese bruiloftparty in Rotterdam was ik nog niet in de gelegenheid om jullie beiden te feliciteren. Bij deze dan, veel geluk, inspiratie en creativiteit wens ik jullie toe en een heel lang leven samen.
    Eddy