Suite in Vegas! (dag 17) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu Suite in Vegas! (dag 17) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

Suite in Vegas! (dag 17)

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vrijdag 30 mei 2014

Vanmorgen uitgecheckt bij Tuscany’s. Het was ons weer een waar genoegen! We moeten nog wachten tot 16.00 om te kunnen inchecken in ons volgende hotel, dus rijden we wat over de Strip en verbazen ons wederom dat er op dit uur van de dag al zo veel te doen is. Even een fotootje maken bij het overbekende Las Vegas welkom bord: we zijn niet de enigen!
Daarna de Strip af om een Denny’s op te zoeken en te genieten van ons favoriete ontbijtje. Iets verder op is de Gold & Silver Pawn Shop van de familie Harrison. Daar gaan we even kijken. De shop stelt weinig voor, vrijwel uitsluitend sieraden en horloges. Het gedeelte dat zo bekend is uit de tv-serie krijgen we niet te zien. Misschien dat ze daar aan het filmen zijn, want Rick, Chumlee en de anderen zijn eveneens onzichtbaar.
Daarna rijden we door naar Downtown Las Vegas, het oudste gedeelte van de stad met de beroemde Fremont Street. Wanneer we daar in de buurt willen parkeren, valt ons oog op The Mob Museum, ofwel The National Museum of Organized Crime and Law Enforcement (mob is Engels voor criminelen/maffia). Het museum opende begin 2012 haar deuren en richt zich met haar expositie op maffia geweld, illegale casinopraktijken, zoals skimming en het afluisteren door de politie. Nog geen dertig jaar geleden werden zelfs de hotel-casino’s en de stad Las Vegas nog gerund door de maffia. Het museum neemt de bezoeker ook mee naar de gewelddadige periode uit de tijd van de drooglegging (20er en 30er jaren van de vorige eeuw) en laat veel zien over de meest bekende gangsters uit die tijd, waaronder voorwerpen uit de nalatenschap van beruchte maffiabazen, zoals Lucky Luciano, Dutch Schultz, Meyer Lanski, Johnny Torrio, Bugsy Siegel en Al Capone. Opvallend is dat er eigenlijk maar 3 verschillende criminele organisaties bestonden: Italianen, Ieren en Joden. Ook zijn er foto’s te zien van plaatsen delict, die niet altijd geschikt zijn voor gevoelige mensen. Het museum heeft zowaar beslag weten te leggen op een met kogelgaten en bloed besmeurde muur van de Sint-Valentijn massacre (14-2-1929 Chicago).
Verder kun je gesprekken beluisteren die werden afgeluisterd en opgenomen door FBI agenten en er zijn verschillende ruimtes waar je plaats kunt nemen en clips kunt zien met beelden uit verschillende periodes. Het pronkstuk is de rechtszaal op de tweede verdieping. Hier werden in 1950 en 1951 hoorzittingen gehouden en werden veel criminele activiteiten blootgelegd. Al met al een indrukwekkende verzameling, met heftige achtergronden.
Weer buiten merken we direct hoe warm het nog steeds is (40 graden en dat blijft de komende dagen ook zo!). We wandelen door de (overdekte) Fremont Street met de bekende Golden Nugget en Binions, de oudere casino’s. Veel mafkezen, zoals kerels verkleed als baby’s waarmee je voor een paar dollar op de foto kunt, showgirls, levende standbeelden, ‘zangers’ en goochelaars doen hun best een dollartje bij te verdienen.
Vervolgens zoeken we ons hotel op. Het zijn 2 enorme ‘towers’ van 30 verdiepingen hoog van het nieuwe concept Hilton Grand Vacations Suites. Wij hebben een gratis update naar zo’n suite en wel op de 19e etage verdieping, ruim 80m boven de grond: woonkamer en keuken van 10 x 6m, slaapkamer van 7 x 4m, incl. 2-persoons jacuzzi, alsmede een aparte douche-, toilet- en wasruimte. Zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een 47” (Philips!) flatscreen en apart regelbare airco. In de keuken vind je naast alle apparatuur, zoals magnetron, fornuis en allerlei andere apparaten, ook nog een wasmachine en –droger, alles splinternieuw. We hebben een grandioos uitzicht en kijken uit over Circus Circus met het aangrenzende RV-park, waar vriend André en ik 19 jaar geleden met onze camper stonden, toen we voor het eerst in de States waren. Dit gigantische hotel stond er toen nog niet.
We staan perplex, wat een luxe!
Tegen de avond gaan we nog even bij de buren (Circus Circus) een pizzaatje eten, een gokje wagen (alweer 5 euro winst!) en genieten van de trapezewerkers. Om half 10 ’s avonds (en nog steeds 33 graden) lopen we terug naar ons hotel en betreden weer onze suite. In het bubbelbad op onze slaapkamer besluiten we de dag.
Life is so good!

• 01 Juni 2014 - 00:34

Wim En Trijnie :

Zondag 0.30 uur jullie bericht gelezen , voor ons warm genoeg ,jullie moeten het er mee doen , maar even doorzetten de grote dag is bijna daar , tot dan . Wim en Trijnie

• 01 Juni 2014 - 16:45

Lily:

Jeetje, wat een kamer zeg. Kunnen met z'n allen wel komen logeren .....
    Jammer dat de Pawn shop dicht was. Niels is ook altijd groot fan van de serie op tv.
    Nog een paar uurtjes en dan is het zover.
    Heel veel plezier alvast met de voorbereidingen en geniet van alles!
    Kus, Lily

• 01 Juni 2014 - 22:28

Johan:

Zondagavond 10.00 uur, wij hebben op jullie geproosd, en van harte gefeliciteerd.

johan/ria