Las Vegas, here we are! (dag 14) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu Las Vegas, here we are! (dag 14) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jur Eckhardt - WaarBenJij.nu

Las Vegas, here we are! (dag 14)

Door: Jurronimo

Blijf op de hoogte en volg Jur

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dinsdag 27 mei 2014

Vanmorgen rond half 9 vertrokken. We rijden nog even een eindje terug over de snelweg om een bezoek te brengen aan de Kolob Canyons, gelegen in het noordwestelijke gedeelte van het Zion National Park, dat we de laatste keer al bezochten. De Kolob Canyons zijn onderdeel van het Colorado Plateau van het park en staan bekend om hun kleurrijke schoonheid en gevarieerde landschap. Als zo vaak kijken we onze ogen weer uit. Mooi ook dat men de weg door het park een roodbruin asfalt gegeven heeft, zodat het één wordt met de natuur. Natuurlijk ontmoeten we bij een uitzichtpunt weer een echtpaar, dat wat met Holland heeft: de vrouw heeft een Friese oma (Miedema). Zelf spreekt ze al geen woord Nederlands meer en is er ook nog nooit geweest, zodat het geen zin heeft haar te vertellen dat het mooiste plekje van Friesland de bushalte naar Groningen is.
We rijden terug naar de Interstate 15, na onderweg nog even getankt te hebben en geshopt bij de Walmart. Ik scoor 2 nieuwe spijkerbroeken (Wranglers voor $ 16,99)! Elke keer kijken we onze ogen weer uit in deze enorme supermarkten. Wat een ruimte, wat een keus, geweldig! Wanneer krijgen we eindelijk zo iets moois in Nederland en het liefst in het Noorden? Misschien een nieuwe uitdaging voor Popke of Dries?
De temperatuur is inmiddels gestegen naar dik boven de 30 graden, we hoorden op het nieuws dat het in Las Vegas zelfs 40 graden zou worden! Het is nog een kleine 2 uur rijden, dus cruise control aan en genieten van het uitzicht. De radio heeft een paar prachtige zenders, zo kun je bijvoorbeeld kiezen tussen 50-er, 60-er, 70-er, 80-er en 90-er jaren muziek. Gisteren hebben we de hele dag 50-er jaren artiesten gehoord, vandaag zijn de sixties aan de beurt. Nog een klein eindje door de bergen en dan duikt voor ons de onmetelijke woestijn van Nevada op. Ook zien we direct de eerste casino’s, bij een soort oase. We zappen nog even met de radio en wow …. (speciaal voor ons?) een zender met alleen maar Elvis Presley muziek: Elvis Radio, toepasselijker kan niet! Love Me Tender, Can´t Help Falling In Love en The Wonder Of You galmen door de auto, we zingen luidkeels mee. Sterk spul die Fishermen´s Friend!
Vanwege de hitte is het erg heiig en zien we Las Vegas vaag in de verte liggen, maar we herkennen al wel een paar van de karakteristieke gebouwen, zoals de Stratosphere, die hoog boven alles uit torent. Op de een of andere manier is het toch een beetje ´thuiskomen´, het is dan ook al de 5e keer dat ik hier kom, ik ken de weg en zonder problemen rij ik dan ook als een volleerd taxi-chauffeur over de Las Vegas Boulevard (de Strip) langs de trouwkapelletjes, de (inmiddels ook in Nederland zo bekende) Gold & Silver Pawn Shop van de familie Harrison en de vele grote casino resorts. Ze zijn er nog allemaal: Treasure Island, Wynns, Encore, The Venetian, Circus Circus, Riviera, Harrah’s, Caesar’s Palace, enz.
Vlak voor de Bellagio linksaf bij de Flamingo en dan na 200m rechts, daar ligt Tuscany’s, ons resort voor de komende dagen. Eigenlijk zouden we pas vrijdag hier arriveren, maar a) hebben we wat tijd gewonnen onderweg en b) zo hebben we toch even wat meer tijd om ons voor te bereiden op aanstaande zondag. Tuscany’s is een prachtig complex met tuinen en een zwembad, opgezet als een Toscaans dorp. Door de week zeeeer betaalbaar, we betalen nog geen 34 dollar per nacht voor onze enorme kamer van 6 x 9 m² met uiteraard een joekel van een bed, keukentje, meubels, flatscreen, enz. Hier zullen we ons wel vermaken de komende 3 dagen. Daarna (vrijdag) verhuizen we naar de Hilton Grand Vacations Suites aan de Strip. De grote dag nadert met rasse schreden. Het kan zijn dat jullie de komende dagen weinig van ons horen. Om toch nog even een indruk te krijgen van Las Vegas kunnen de liefhebbers onder jullie eventueel nog wel even een kijkje nemen op de jurronimo.waarbenjij.nu weblog met de reis van 2012. Wij gaan het de komende dagen even kalm aan doen, maar vinden het hartstikke leuk zo nu en dan een berichtje te ontvangen en te vernemen hoe het met jullie gaat!
Till then … lots of love from (bloody hot) Las Vegas!

• 29 Mei 2014 - 08:06

Fries:

Hele fijna dagen in Las Vegas. Hier is het weer wisselvallig. Groet Fries

• 29 Mei 2014 - 08:16

Eddie:

Ziet er goed uit , genieten daar ! hier alles opgelost en kits ! Je Stamtoafel Cd's zijn ook gearriveerd !
    Groetjes , Eddie

• 29 Mei 2014 - 09:41

Ida Kregel:

Lees met heel veel plezier jullie verslagen en wat weer mooie foto's. Kijk uit naar " DE FOTO".
    Geniet nog een paar dagen van het vrijgezellenbestaan. Voor zondag een hele fijne dag!
    Groetjes Ida

• 29 Mei 2014 - 11:18

Peter:

Man, man, wat een haast om in Vegas te komen!
    In elk geval ruim de tijd om de bloemetjes buiten te zetten, want je weet het: "What happens in Vegas, stays in Vegas". Veel plezier!!!
    Greetje & Peter

• 29 Mei 2014 - 12:01

Jan L.:

Maak er een mooi feestje van daar. Neem wel voldoende zweetbandjes mee hé. Veel plezier. Have Fun.
    Jan en Peet.

• 29 Mei 2014 - 12:12

Jacqueline Ross:

Wat een mooie foto's Jur...en volgens mij nu al een zeer geslaagde reis..zondag is de grote dag heb ik begrepen!! Succes met de voorbereiding en rust lekker uit!...al de kriebels? Of valt dat mee? Liefs van deze kant! Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's!

• 29 Mei 2014 - 12:26

Betsy:

Moi luu,

Hele mooie dagen in Las Vegas. Lekker genieten van alles en mekaar. Alvast een prachtige trouwdag toegewenst, en dat alles zo mag gaan zoals jullie voor ogen hebben.

Groetjes uit een fris Nederland,
    Fred en Betsy.

• 29 Mei 2014 - 13:51

Wim En Trijnie :

Het is weer geweldig , prachtige foto,s . BEDANKT. !! Geniet maar van deze dagen en,,,,,,, wel joa zegn , toi toi toi , tot dan . Wim en Trijnie .

• 29 Mei 2014 - 14:03

Lily:

Hey lieve Jur en Fenny,

Jongen, jongen wat leuk weer al die mooie verhalen en bijpassende foto's.
    Het is voor ons hier ook echt genieten van jullie belevenissen.
    Jullie treffen het ook steeds met leuke mensen en extra activiteiten etc.
    Alleen wat betreft, die bushalte naar Groningen ......Haha!
    Geniet nu nog maar even van de rust en van Las Vegas want na zondag ...
    Hier is alles goed, alleen het weer zou beter kunnen.
    Hebben nog wel even contact.
    Liefs,
    Lily
    p.s. Is het nog gelukt Fenny?

• 29 Mei 2014 - 15:04

Jenne En Hilde:

Fijne tijd in Las Vegas, geniet er van!
    Wij genieten van jullie verhalen en foto's!
    Lieve groet en kus,

• 29 Mei 2014 - 18:30

Henk Puister:

Hoi Jur en Fenny, Wat weer een leuke verhalen ! Amerika blijft fantastisch en Las Vegas is een te gekke stad ! Maar hou nog wel wat geld over voor de terugreis......
    Ik begrijp uit de reacties die jullie steeds krijgen dat ik jullie vooral a.s. zondag veel succes mag wensen ?!? En dat dit een hele leuke dag mag worden ! Dat doe ik dan ook met alle liefde !
    Ik hoop jullie beiden dan ook eens te ontmoeten. Per slot van rekening heet mijn moeder ook nog eens Fenny.....groet, Henk Puister (de accordeonist). Oh ja, het is hier vandaag donderdag in Stad Grun'n mooi weer....gelukkig niet zo bloody hot als daar bij jullie in de woestijn. De airco staat zeker op de hoogste stand ?

• 29 Mei 2014 - 20:13

Jan En Harmtje:

Hey lieverds,

Arrived in Las Vegas. Mooi, lekker voorbereiden op zondag, wij zijn in gedachten bij jullie en kijken uit naar de foto's. Een Superdag gewenst. Hier is het vandaag erg frisjes maar wel droog. morgen (vrijdag) ga ik met kleindochter Jessie en Luna op de fiets naar Jan en Gerda, ze willen zo graag een kuikentje vasthouden.
    Dikke kus, (bijna) tante Harmtje

• 29 Mei 2014 - 21:24

Geesje:

Ga je zondag ook in pak Jur:
    Net als dai Grunniger:
    Nai pak an,
    Nee
    Hij je hum keert.
    Nee
    Ik heb hum bozzelt.
    Veul plezair.
    Huib, Henny, Herman en Gees.

• 30 Mei 2014 - 09:02

Ilse:

Hee!

Wat een super mooie reis maken jullie..
    Niels en ik waren graag mee geweest naar de Pawn Shop.
    Niels: ''Wie weet zien we jullie wel op tv haha''.

Nog een hele fijne reis.

Dikke kus Ilse en Niels

• 31 Mei 2014 - 21:18

Netty Pijpker:

Geweldig om dit allemaal mee te mogen maken met jullie.. De komende dagen zijn natuurlijk helemaal voor jullie 2-tjes... Morgen in the Graceland Chapel... Ik hoop dat het fantastisch zal zijn...!!
    En dan lieve Fenny ben je ook nog jarig..4 juni... Alvast ook dan een hele mooie dag gewenst!!!
    Lieve groetjes van ons..
    Geert en Netty

• 01 Juni 2014 - 13:55

Aaf:

Moimoi!! Mooi weer om samen met jullie deze reis te maken. Zittend in de zon (met 'n heerlijk biertje derbij...) in het altijd broesende Vraais, krijg ik menig fata morgana...casino?Pawn Shop?Weddingchapels? Ach, nee mèensk da's ja mien eigen tuun!!! Ok mooi, mor wel slim bekend...
    Fenny, in deze extreme temperaturen niet te kwistig met de tranen hè!! Hoop dat het hotel wat in de buurt van de Chapel is, als het net zo gaat als in het nummer van Patsy Cline 'I cried all the way toho the alter' droog je uit. Nee, alle gekheid op een stokje, Heel Veel Plezier en heb een Prachtige trouwerij!!!!!

P.s zoeken jullie wel een paar leuke getuigen uit? Staat zo mooi op de foto...Xxxxxx

Dikke smok van Ben en Aaf

• 01 Juni 2014 - 20:41

Anneke En Natuurlijk Ook Walter:

Hoi lieverds, eindelijk heb ik jullie ingehaald! Wat een belevenis, zoveel gezien en beleefd, met de bedoeling morgen in Las Vegas (vanavond 22.00 uur) het Ja woord te geven in.... jawel in de ......... Elvis Presley-Chappel!!! een hele Byzondere Trouwdag gewenst( nait trugkrabbl Jur en Fenny) Veeeeel Geluk en Liefde!!! liefs van Anneke en Walter.